سلام به همه دوستان عزیزم
اگر از حدود دو سال پیش که این وبلاگ را به سقف فضای وب چسباندم، با من همراه باشید میدانید که همواره گفتهام که عاشق نوشتن هستم.
مدت زیادی بود که باعلاقه و استمرار مینوشتم و اثرات روحی خوب آن را هم حس میکردم
اما به دلایلی چند ماهی از این وبلاگ دور ماندم و برای نوشتن تنبلی میکردم
از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، ایدهای برای نوشتن و تولید محتوا نداشتم و این قانون نانوشته نوشتن را فراموش کرده بودم که باید بنویسم تا ایدهها به سمتم سرازیر شوند
راستش را بخواهید الآن که در حال نوشتن این سطرها هستم میدانم که توی این چند ماه که از وبلاگم دور بودم چه لذتی را از خودم محروم کرده بودم
با همه اینها تصمیم گرفتم دوباره، کار این وبلاگ را از سر بگیرم اما قبل از آن سهتا نکته را باید بگویم:
- من توی این مدت بیکار نبودم و کار تولید محتوا و کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) را برای موسسههای مختلف انجام میدادم بنابراین، تجربههای خوبی کسب کردم
- اول تصمیم گرفتم یک وبلاگ تخصصی راه بیندازم و تا تأسیس آنهم رفتم اما بیخیال شدم و گفتم اگر میخواهم چیزی بنویسم و مطلبی منتشر کنم چه جایی بهتر از این خانه (وبلاگ)
- تصمیم دارم مطالب وبلاگ را به سمت موضوعات تخصصی سوق بدهم
مورد اول و دوم را که راحت میتوان فهمید اما میخواهم کمی درباره مورد سوم توضیح بدهم؛
به نظرم زمان آن رسیده که مطالبی که منتشر میکنم طی یک نظم زمانی خاص و در یک برنامهریزی محتوایی با موضوعاتی خاص به سمت آسمان اینترنت پرتاب کنم
احتمالاً تغییرات قالب سایت را متوجه شدهاید، البته هنوز باید روی آن کارکنم و به یک ایده خوب برسم
میخواهم بهجای انتشار چرتوپرت نویسی هایم، محتوایی تولید کنم که هرچقدر کم، بتواند هم به خودم و هم به دیگران چیزی اضافه کند
از این به بعد مطالب این وبلاگ به دودسته اصلی تقسیم میشوند:
- زندگی، کتابها، تجربیاتم، پروژهها مشکلاتی که از سر میگذرانم
- مطالب تخصصی به زبان ساده در مورد تبلیغات، محتوا، کپی رایتینگ، برندینگ، کسبوکار، بازاریابی و هرچه در این حوزهها میآموزم
راستش را بخواهید من تمایل ندارم که عنوان شغلی را قبل و یا بعد از اسم خودم بیاورم بلکه میخواهم هرچه زمان میگذرد، اندیشه من پویاتر شده و چیزهای جدیدی یاد بگیرم
اما دوست دارم همان نویسنده باقی بمانم. بااینحال میخواهم، چیزهایی که میآموزم را در کسبوکارها پیاده کنم و نتایج آن را با شما به اشتراک بگذارم
مثلاً من با نوشتن یک صفحه محصول قدرتمند و گیرا میتوانم یک محصول خوب را به تمام مخاطبان هدف بشناسانم و چرا از این پتانسیل استفاده نکنم
میتوانم به کسبوکارها کمک کنم تا داستان خودم را بنویسند و چه چیزی از این جذابتر برای ماندگار شدن آنها
یا اینکه میتوانم به کسبوکارهایی که در بالین وب فعالیت میکنند کمک کنم تا بتوانند برنامه محتوایی خوبی داشته باشند و مخاطبان بیشتری را به کسبوکار خود علاقهمند کنند
بدون ذرهای تردید، سال ۹۸ بدترین سال عمرم بودم، اما توی این سال با همه سختیاش، با چیزهای خوبی آشنا شدم و بهاندازه چندین سال تجربه نصیبم شد که میتوانند نیمهپر لیوان این سال باشند
اما میخواهم سال ۹۹ را به بهترین سال عمرم تا به اینجا تبدیل کنم، امسال قرار است سال پرکاری برایم باشد و بتوانم رشد خوبی، هم ازنظر شخصیتی و هم کاری داشته باشم و این وبلاگ و شما مخاطبان عزیزتر از جان هم در این مهم با من شریک هستید
قرار است از این به بعد با همراهی شما کارهای خفنی انجام بدهم؛ میخواهم:
- ولاگری (ویدئو بلاگ)
- پادکست شخصی
- فعالیت بیشتر و تخصصیتر در شبکههای اجتماعی
را شروع کنم و قصد دارم امسال حداقل صد کتاب بخوانم و اسم آنها را در برگهای جداگانه بنویسم و اگر توانستم چندخطی در مورد آن کتابها وراجی کنم
چه کسانی میتوانند مخاطب وبلاگ من باشند
اول تشکر کنم از شما که دمتان گرم چشم رنجه کرده (!) و نوشتههای من را میخوانید. اما شاید این سؤال توی ذهنتان جولان بدهد که اگر قرار است موضوع سایت تخصصی شود، چه کسانی میتوانند از این مطالب استفاده کنند
در پاسخ به این سؤال، عرض کنم که همانطور در چند خط بالاتر گفتم، این وبلاگ به دودسته تقسیم میشود، زندگی و کار
مطالب زندگی میتواند موضوعاتی مانند تجربههای من، مهارتهایم و… باشد که البته شاید یکدرصدی آنها را در ویرگول منتشر کنم اما هنوز تصمیمی نگرفتم
و دسته دوم مطالب تخصصی که سعی میکنم آنها را به زبان ساده بیان کنم، این مطالب به کسانی که کسبوکاری دارند، مثلاً مدرسی هستند و چیزهایی بلدند که میتواند به مردم کمک کند، به این افراد کمک میکنم تا به صورت باقلواتور (!) و لذت بخش محصولات خود را آماده و برای آن بازاریابی کنند
حالا در ادامه نوشتهها بیشتر با این سبک تولید محتوای من آشنا میشوید
سعی میکنم هفتهای یک نوشته مفید و جامع منتشر کنم
خوش آمدید
ممنون