سلام
خیلی ناراحتم چون به دلیل مشکلات اینترنت، دسترسی من به این سایت هم با اختلال روبرو شد و نمیتوانستم توی چند روز گذشته نوشته منتشر کنم
اما امروز تا حدودی این مشکل حل شد
توی این چند روز همزمان خواندن چند کتاب در زمینه تبلیغات و روانشناسی را شروع کرده ام
توی کتاب “تبلیغات خلاق” نوشته لوک سولیوان، یک فرایند ۵ مرحله ای معرفی کرده که با استفاده از آن میتوانیم قفل ذهنی مان را باز کرده و به ایده های خوبی برسیم
البته این فرایند برای تبلیغاتچی ها معرفی شده اما برای هر کاری میتواند مفید باشد؛
- در مورد موضوعی که می خواهید برای آن به ایده برسید، تا میتوانید اطلاعات جمع آوری کنید.
- تا می توانید روی موضوع فکر کنید و به آن حمله ور شوید
- فکر کردن و جمع آوری اطلاعات را رها کرده و به کار دیگری بپردازید چون در اینجا ناخودآگاه تان روی موضوع کار میکند
- ممکن است بگویید: پیدا کردم! چون اینجا ایده های خوبی به ذهنتان میرسند
- وقت را هدر ندهید و نگذارید ایده ها فراموش شوند و برای اجرایی شدنشان برنامه ریزی کنید