یک مُسکن برای کاهش درد های روحی

سلام

اگر نوشته های دیگر من را خوانده باشید حتما دیده اید که من در جاهای مختلفی از نوشته ها از درد های روحی گفته ام

اما شاید این سوال برای همه با شد که چطور درد ها و زخم های روحی را التیام بخشیم؟

من هم این سوال را دارم

 

چندروز پیش در حال ورق زدن کتاب به سوی کامیابی نوشته آنتونی رابینز بودم که در قسمتی از آن نکته جالبی می گفت

تکنیکی یاد می داد که می توانستیم با استفاده از آن بعضی درد ها و زخم های روحی را برای مدت کوتاهی آرام کنیم

 

البته نباید انتظار اثر بلند مدت را از این تکنیک داشته باشیم و این تکنیک تنها می تواند مانند یک قرص مسکن برای مدت کوتاهی مارا آرام کند

 

تکنیک تغییر کیفیت

نمی دانم داخل این کتاب نام این تکنیک را چه گذاشته بود اما من نام آن را تکنیک کاهش کیفیت می گذارم

 

زمانی که اتفاقی رخ داده و ما بابت آن اتفاق غمگین، عصبانی، احساس گناه و… داریم و حس می کنیم نمی توانیم کاری برای رفع آن اتفاق انجام بدهیم

در اینجا توی ذهنمان مدام تصویر آن اتفاق جلوی چشم مان می آید، مثلا ممکن است فردی به ما حرف نامربوطی زده و ما را خشمگین کند و تصویر آن فدر زمانی که آن حرف ها را می زده مدام جلوی چشم مان باشد

از این تکنیک می توانیم استفاده کنیم؛

ممکن است  توی ذهنمان هم تصویر او را داشته باشیم و هم صدای آن فرد توی گوشمان باشد

کاری که باید بکنیم این است که توی ذهنمان کیفیت آن تصویر را کم کرده و تصویر را مات کنیم و همزمان با آن کیفیت صدا را هم کم کنیم به طوری که صدا نامفهوم شود

و اگر توانستیم تصویر را کوچک کنیم و بگذاریم به این شکل تصویر این اتفاق توی ذهنمان مرور شود

 

وقتی که ما یک سناریو را توی ذهنمان تکرار می کنیم، با هر تکرار قدرت و اثر آن بیشتر می شود

زمانی که کیفیت تصویر و صدا را کم می کنیم اثر سناریو آن اتفاق کم می شود و مثل زمانی که کیفیت آن خوب بود اثر منفی نداشته ندارد

 

ما با این تکنیک آن اتفاق را کتمان نمی کنیم بلکه سعی می کنیم اثر آن را کمتر کنیم

 

البته باز هم تاکید می کنم که از این تکنیک نباید انتظار اثر بلند مدت داشته باشید و اثر آن برای کوتاه مدت جواب می دهد

و همچنین شاید این تکنیک برای همه دردهای روحی قابل استفاده نباشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *