باید دنبال داستان جدیدی باشند

سلام

مورد مشترکی که تقرییا در تمام مدرسان پفکی وجود دارد، داستان شبیه به هم آن ها است

اگر “بیوگرافی صفحه های مجازی” یا “درباره ما سایت” شان را بخوانیم چرخه داستانی تکرار شونده ای را می بینیم؛

همه آن‌ها در ابتدا:

  • بدبخت بودند
  • پول خرید مواد غذایی را نداشته اند
  • توی جیبهایشان شپش عروسی گرفته!
  • فقط یک لباس داشتند و پول خرید لبلس و کفش جدید را نداشتند
  • همه از اول عاشق آموزش و کتاب بودند
  • با چیزی که الآن آموزش می دهند به یکباره زندگی شان را در مدت خیلی کوتاه دگرگون کردند

از اینها ممکن است داستان جذابی در بیاید

اما به نظرم عمر چنین داستان هایی تمام شده و مردم به ساختگی بودنش پی می‌برند

 

می گویند هر برندی برای جذابیت و ماندگاری باید داستان داشته باشد

اما نه داستانی تکراری

چیزی که ما در مدرسان جدید می بینیم این است که داستان برند آن ها کپی شده از الگوهایشان است

یعنی آنها نسخه برابر اصل الگوی خود هستند

و با کپی کاری به جایی نمی رسیم

چون معمولا ذهن مردم اولین ها را به خاطر می سپارد

مثلا اگر از کسانی که اطلاعات عمومیرخوبی دارند بپرسیم:

اولین انسانی که روی کره ماه قدم گذاشت چه کسی بود؟

می گویند: نیل آرمسترانگ

 

اما اگر بپرسیم:

دومین انسانی که روی کره ماه قدم گذاشت چه کسی بود؟

احتمالا نمی دانند ( خودم هم نمی دانم!)

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *