توی پست قبل «تله کلیک» را نکوهش کردم، حالا توی این نوشته میخواهم یکْ راه جایگزین معرفی کنم. ابتدا تعریف «تله کلیک» را مرور کنیم: تله کلیک، محتوایی هیجانانگیز، فریبنده، مبهم و گمراهکننده است که به مقصدی بیربط و دروغین هدایت میشود که نمونهاش را زیاد در شبکههای اجتماعی دیدهایم. قلاب چیست؟ قلابْ (Hook) بهترین […]
بعضی از رسانهها به شکلِ زشتی به ذهن مخاطبان تجاوز میکنند. یک نوع تجاوز پنهان که شاید هیچوقت کسی متوجه آن نشود. توی این نوشته ترفندی را معرفی میکنم که رسانههای زرد و حاشیهساز بهوسیلهٔ آن بازدیدهای زیادی میگیرند، دروغ میگویند و به ذهنها تجاوز میکنند. از چه صحبت میکنیم؟ تله کلیک یا کلیک […]
چرا بعضی تبلیغ ها محبوب هستند و بعضی منفور؟ چرا یک کتاب که نویسنده گم نامی دارد ظرف مدت چند ماه پرفروش می شود و رکورد ها را می شکند اما کتابی دیگر چندین سال است که گوشه اتاق آب و خاک می خورد؟
می خواهیم در مورد شغلی تاثیر گذار صحبت کنیم، شغلی که خود باعث ایجاد تاثیر گذاری میشود؛ کپی رایتینگ